eTwinning Projemiz

eTwinning Projemiz

I Exist With My Feelings / Duygularımla Varım

05.12.2023 93

05-12-2023

 Meram Nuriye Cahit Atay Özel Eğitim Anaokulu olarak gerçekleştirdiğimiz I Exist With My Feelings/Duygularımla Varım adlı eTwinning projesinde çalışmalarımıza başladık. Projemiz oldukça eğlenceli ve öğretici etkinliklerle dolu. Projemizde Türkiye,Litvanya,Bulgaristan ülkerindeki okullardan ortaklarımız vardır. Projemizin konusu şöyledir;

Çevremizdeki insanlar ile sağlıklı ilişkiler kurabilmemizi sağlayan temel faktörlerden biri duygularımızı tanımamız ve yönetmemizdir. Çevresi ile iyi ilişkiler kurmasını istediğimiz bir çocuk söz konusu olduğunda çocuğun duygularını yönetebilmesi gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Şüphesiz çocukların kendi duygularını ve başkalarının duygularını tanıması, duygularını yönetme sürecindeki ilk adımdır. Çünkü insanlar tanımadıkları bir duyguyu ifade edememekte ve dolayısıyla bu duygusu ile nasıl baş edeceğini keşfedememektedir. Duyguların tanınamaması ve ifade edilememesi durumu özel gereksinimli çocuklarla çalışan öğretmenlerin sık karşılaştıkları sorunlardandır. Oysa özel gereksinimli çocukların toplum içerisinde kabul edilebilmeleri, sağlıklı ilişkiler kurabilmeleri, üretime etkin bir şekilde katılabilmeleri için duygusal gelişimlerinin desteklenmesi son derece önemlidir. Okul öncesi kurumlarına devam eden özel gereksinimli öğrencilerin duygu gelişimi dünyalarına yapılacak bir dokunuş sadece küçük yaşlarda değil, onların gelecekte de yaşam kalitelerini arttıracaktır. Unutmamalıyız ki başarı söz konusu olduğunda bilişsel gelişim kadar duygusal gelişimin desteklenmesi de son derece önemlidir. Bu nedenle özel gereksinimli çocuklarla çalışırken erkenyaşlardan itibaren “duyguları tanıma ve ifade etme” kazanımları eğitime dâhil edilmelidir. Bizim de bu projede amacımız, özel gereksinimli öğrencilerin duygularını yönetebilmenin ilk adımı olarak, duyguları tanımalarını ve ifade edebilmelerini, başka ülkelerden arkadaşları ile sosyalleşmelerini ve iletişim becerilerini geliştirmelerini, proje boyunca yapacakları faaliyetler ile üretime katılmalarını sağlamaktır.

One of the main factors that enable us to establish healthy relationships with the people around us is recognizing and managing our emotions. When it comes to a child who we want to establish good relationships with his/her environment, the necessity for the child to be able to manage his/her emotions emerges. Undoubtedly, children's recognition of their own emotions and the emotions of others is the first step in the process of managing their emotions. Because people cannot express an emotion they do not recognize and therefore cannot discover how to cope with this emotion. The inability to recognize and express emotions is one of the problems frequently encountered by teachers working with children with special needs. However, it is extremely important to support the emotional development of children with special needs so that they can be accepted in society, establish healthy relationships, and participate effectively in production. Touching the emotional development world of students with special needs attending pre-school institutions will increase their quality of life not only at an early age, but also in the future. We should not forget that when it comes to success, supporting emotional development is as important as cognitive development. Therefore, when working with children with special needs, the acquisition of "recognizing and expressing emotions" should be included in education from an early age. Our aim in this project is to enable students with special needs to recognize and express their emotions, to socialize with friends from other countries and improve their communication skills, and to participate in production through the activities they will do throughout the project, as the first step in managing their emotions. 

 

I Exist With My Feelings / Duygularımla Varım

I Exist With My Feelings / Duygularımla Varım